【英語リスニング・チャレンジ #141】
======================
本日は、English Lessons with Alex (engVid AlexESLvid) チャンネルさんからです。
動画のタイトルは、
"English at Work: 10 Phrasal Verbs for the Office"
「オフィスで使える10個の句動詞」
です。
1) Fill out 「記入する、書き込む」
⇒ complete a form
▸ Did she fill out the registration form?
「彼女は登録用紙を記入しましたか?」
registration /ˌredʒɪˈstreɪʃn/ 「登録」
▸ Oh, if you're interested in working here, please fill out this application.
「ああ、もしあなたがここで働くことに興味があるなら、この応募用紙に記入してください」
2) Run out (of) something 「~を使い果たす」
⇒ use all and have no more of something
In the office, usually this refers to some kind of supply, some kind of inventory item.
「オフィスでは、通常、何らかの供給品、或いは、在庫品目のことを指します」
supply /səˈplaɪ/ 「供給、補給品」
inventory /ˈɪnvəntri/ 「在庫」
▸ The printer ran out of ink.
「プリンターのインクが無くなりました」
▸ Oh no! We ran out our paper.
「どうしましょう、紙が無くなりました」
▸ We ran out of pens. We need to order more pens.
「ペンが無くなりました。注文しないといけません」
3) Note down 「ノートを取る、書き留める」
⇒ write
This is very common in meetings.
「これは会議でとても一般的です」
common /ˈkɒmən/ 「一般的な、日常的な」
▸ Did you note down the main points from the meeting?
「会議の主な点を書き留めましたか?」
▸ Okay, we're going to have a long meeting for 30 minutes, 60 minutes, you need to note down the important points from the conversation.
「30分あるいは60分の長い会議があります。あなたは会話の重要な点を書留める必要があります」
4) Back up (files) 「バックアップする、~のコピーを作る」
⇒ make an extra copy
This context is usually used for files on your computer.
「この文脈は通常、コンピュータ上のファイルについて使われます」
context /ˈkɒntekst/ 「文脈」
back up your files 「あなたのファイルをバックアップする」
back up your information 「あなたの情報をバックアップする」
back up your data 「あなたのデータをバックアップする」
▸ Make sure to back up your files!
「確実にあなたのファイルをバックアップして下さい」
5) Come up 「持ちあがる、起こる」
⇒ happen or arise
▸ An urgent situation has just come up.
「緊急な状況が今しがた持ちあがりました」
urgent /ˈɜːdʒənt/ 「緊急な、差し迫った」
▸ I can't finish this meeting. Something urgent has come up. Somebody is quitting.
「会議を(最後まで)終わらせることができません。緊急なことが起こりました。誰かが辞めるんです」
quit /kwɪt/ 「辞める」
6) Keep up with 「~に遅れずについていく」
⇒ follow or keep pace
▸ Have you been keeping up with the latest news?
= Have you been following the latest news?
「最新ニュースについていっていますか?」
7) Set up 「企画する、手配する、設定する、始める」
⇒ organize / start
▸ Could you help me set up the new printer?
「プリンターの設定を手伝っていただけますか?」
▸ Could you help me set it up?
「それを設定するのを手伝っていただけますか?」
▸ You can set up a meeting.
= You can organize a meeting.
「あなたは会議を企画することができます」
▸ You can set up a holiday party.
「あなたは休日のパーティーを企画することができます」
8) Go through 「(困難、試練などを)体験、経験する」
⇒ experience
▸ He's going through a difficult time.
「彼は困難な時を経験しています」
9) Find out 「見つける、情報を得る」
⇒ discover or obtain/get information
▸ How did you find out about our company?
= How did you discover the information about our company?
「どうやって私達の会社のことを知りましたか?」
10) Call off 「中止する、取り止める」
⇒ cancel
▸ Can we call off the conference call?
「私達は電話会議をキャンセルすることができますか?」
conference call /ˈkɒnfərəns kɔːl/ 「電話会議(三者以上)
です。
では、下の動画をクリックして、Alex さんの説明をご覧ください。
ご質問等ございましたら下のコメント欄にご記入下さい。(^^)
📧 365日英語リスニング・チャレンジの動画を第1回から毎日メールでお受け取り頂けます。こちらのリンクよりお申し込み下さい。
https://ssl.form-mailer.jp/fms/2940ffa0372831
==============================
発音記号の読み方は私の Yutube チャンネルで紹介しています。
ご参考にしていただけたら嬉しいです。
http://www.youtube.com/user/datsukatakanaeigo
==============================
【バックナンバー】
1️⃣ 英語LC #01 - #30
2️⃣ 英語LC #31 - #60
3️⃣ 英語LC #61 - #90
4️⃣ 英語LC #91 - #120
facebook ⇒ https://www.facebook.com/DatsuKatakanaEigo/
0 件のコメント:
コメントを投稿